تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

آن روز گرم

جمعه, ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۰ ب.ظ

 

🌾هوا شرجی بود.حس گرمازدگی داشتم. اما بدتر از آن اضطرابی بود که به جانم چنگ می انداخت. عملی شدن خطبه غدیر بدترین اتفاق ممکن بود!

🌺اگر علی حکومت را به دست می‌گرفت نه من و نه هیچ یک از ثروتمندان مدینه نمی‌توانستیم جایگاه قبلی خود را در بین مردم حفظ کنیم.

☘️من علی را می‌شناختم؛ در قاطعیت بی‌نظیر بود. از چیزی نمی‌ترسید و کسی نمی‌توانست مانع راهش شود. باید فکری می‌کردیم. پس از اتمام خطبه پیامبر و شروع همهمه مردم، ابوسعید به سمتم آمد و شروع کرد به پرسش هایی که هرلحظه بر اضطرابم می افزود: «تو چه فکر میکنی ابن وهب؟»

🎋_چه بگویم؟!فکر میکنم همه چیز تمام شده.به نظرم دیگر....

⚡️_اما من اینطور فکر نمیکنم!

🍃_منظورت چیست؟

🌱_علی که حالا خلیفه نشده! بعد از اینکه پیامبر رحلت کند قرار است حکومت کند.

☘️_خب که چه؟!

🌸_یعنی نمی‌دانی که چه؟! آن زمان پیامبر بین ما نخواهد بود.

🍁من دیگر حرفی نزدم. ابوسعید چشمکی زد و از من دور شد. زیر سایه درختی پناه گرفتم. گرما قابل تحمل نبود؛ اما اضطرابی که در جان داشتم کمی فروکش کرد. صدای بخ بخ یا علی بلند بود. من نیز مجبور بودم برای عرض تبریک نزد علی بروم.


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی