تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

چه کسی لایق سلام خدا است؟

سه شنبه, ۲۳ فروردين ۱۴۰۱، ۰۴:۰۰ ب.ظ

 

 

👋باورتان می‌شود خداوند از طریق جبرئیل به پیامبرش بگوید: «سلام من را به فلان شخص برسان! » (1)

💡وقتی در حال خواندن احادیث در مورد این شخصیت بزرگ اسلام بودم، چشمم به این حدیث که خورد همان‌جا متوقف شدم.
هر چه بیشتر به این حدیث و فضیلت بانوی بزرگ اسلام فکر می‌کردم؛ بیشتر به عظمت او پی می‌بردم. به حال او غبطه می‌خوردم، او  هرچه داشت در راه خدا و اسلام فدا کرد.
مال، آبرو و حتی جانش را در طبق اخلاص گذاشت و تقدیم نمود.

✨ با دانستن این مطالب می‌فهمی که به چه علت اول شخصیت جهان اسلام، با شنیدن نام این بانو اشک در چشمانش حلقه می‌زند، دلش می‌سوزد و سال وفات حضرت خدیجه‌سلام‌الله‌علیها را عام‌الحزن یا سال غم می‌نامند. (2)

💫 إنَّ جَبْرَئیلَ أتی النَّبِیَّ صلی الله علیه و آله فَقالَ إقْرَءْ خَدیجَةَ مِنْ رَبِّها السَّلامَ فَقالَ رَسولُ الله صلی الله علیه و آله: یا خَدیجَةُ هذا جَبْرَئیلُ یُقْرِئُکَ مِنْ رَبِّکِ السلامَ، قالَتْ خَدیجَةُ: اللهُ السَّلامُ وَمِنْهُ السَّلامُ وَعَلی جَبْرئیلَ السَّلامُ؛ به حقیقت جبرئیل نزد پیامبر آمد پس گفت: به خدیجه از طرف پروردگارش سلام برسان، پس حضرت فرمود: ای خدیجه این جبرئیل است که از طرف پروردگارت سلام می رساند. خدیجه گفت: خدا سلام است و سلام [و سلامتی] از اوست و بر جبرئیل سلام باد.»

📚(1)بحار الانوار، ج۱۶، ص۱۱.

📚(2)اسدالغابة، ج 5، ص 438.

 

 

tanha_rahe_narafte@

 

https://instagram.com/tanha_rahe_narafte

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی