تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

🍃توجه و مراقبت از والدین مسن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. والدین مسن با گذشت زمان و پیر شدن، نیازهای خاصی دارند که باید به آنها توجه شود:

💠۱: توجه و مراقبت از والدین مسن نشان از احترام و ارزش‌گذاری به آنها است. آنها سال‌ها از زندگی خود را صرف تربیت و پرورش ما کرده‌اند و حق دارند که در سال‌های پیری خود نیز احترام و توجه ما را بیابند.

🌾۲: والدین مسن به دلیل سن و پیری، ممکن است با مشکلات سلامتی و ناتوانی‌های جسمی مواجه شوند. با توجه به این مسائل، مراقبت و توجه به سلامت و رفاه آنها بسیار مهم است. از نظر مراقبت پزشکی، تأمین تغذیه سالم، فعالیت‌های بدنی و توجه به نیازهای روحی و روانی آنها بسیار ارزشمند است.

💠۳: والدین مسن درک و حمایت خانواده را در سنین پیری بسیار بیشتر احساس می‌کنند. توجه و مراقبت از آنها می‌تواند باعث ایجاد یک ارتباط نزدیک‌تر و صمیمی‌تر با آنها شود و به خانواده ارامش و آرامش بخشد.

🌾۴: با پیر شدن، ممکن است والدین مسن با مشکلات حافظه و شناخت روبرو شوند. توجه و مراقبت به منظور تقویت حافظه، تحریک ذهن و ارائه فعالیت‌های شناختی می‌تواند به آنها کمک کند تا بهتر با این مشکلات مقابله کنند.

💠۵:توجه و مراقبت از والدین مسن، به آنها احساس امنیت و اعتماد به نفس می‌دهد. آنها نیاز دارند که بدانند در سال‌های پایانی زندگی‌شان نیز مورد توجه و محبت خانواده و جامعه قرار دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی