تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

 



#پاسخ:
🍃امام حسین علیه‌السلام در دوران یازده ساله‌ی امامت (۴۹_۶۰‌ ق) هم زمان با حکومت معاویه، تنش‌های زیادی با او داشته است. این گونه تنش‌ها از نامه‌های امام آشکار می‌شود.

📜حضرت جنایات معاویه را در نامه‌هایشان متذکر شده‌اند(کشته شدن حجر بن عدی و عمروبن حمق و دیگر شیعیان) حضرت حکومت معاویه بر مسلمانان را بزرگ‌ترین فتنه دانسته‌اند.

☘️مشروعیت حکومت معاویه با نامه‌های ایشان زیر سوال بوده است؛ اما علت قیام نکردن حضرت ریشه در اموری دارد.

🌾۱.وجود صلح نامه
معاویه در نامه‌ای مدعی می‌شود که صلح نامه نقض شده است؛ اما حضرت در جواب نامه‌ معاویه، خویش را پای‌بند به صلح نامه‌ی او با امام حسن علیه‌السلام معرفی کرده و اتهام نقض آن را از خویش دور می‌کند.

🔥معاویه با نیرنگ قصد داشته اهداف خود را پیش ببرد که با پاسخ قاطع امام از عملی کردن توطئه‌های خود ناکام ماند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی