تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

برای به وجود آمدن رابطه ای صمیمانه بین پدر و مادر و فرزندان باید رفتارهای خاصی را مد نظر داشت. پیاده کردن آن رفتارها در زندگی و ملکه شدن آن ها ، به استحکام رابطه ای زیبا و صمیمانه بین اعضای خانواده کمک خواهد کرد. آن ها رفتارهایی ساده و در عین حال مؤثر هستند. بعضی از این نوع رفتارها را می توان به شرح زیر نام برد:

1-با هم غذا خوردن

همیشه سعی کنید سه وعده غذایی را در کنار هم باشید. لذت غذاخوردن با یکدیگر را از دست ندهید. تأثیر مثبتی بر جسم و روح شما خواهد گذاشت. این نوع رفتار و سبک زندگی، به هموار کردن مسیر پیشرفت،ایجاد احساسات پاک و رفتار نیکو کمک می کند.

2-با هم صحبت کردن

یک ساعت را در نظر بگیرید که در مورد روزی را که پشت سر گذاشته اید با هم حرف بزنید. بهترین زمان همان قبل خواب است. از اتفاقات زیبا و جالب آن روز با هم بگوئید. مشکلاتی که برای شما به وجود آمده را بگوئید و برای حل کردن آن ها مشورت بگیرید. با این رفتار اعتماد یکدیگر را جلب نموده و رابطه ای قوی بین شما به وجود خواهد آمد.

3-همدیگر را درآغوش گرفتن

بغل کردن فرزندان و نوازش آن ها نه تنها سبب صمیمیت خاصی بین پدر و مادر و فرزندان می شود؛ بلکه طبق مطالعات و تجربیات کارشناسان در سلامت جسم و روح فرزندان هم اثر دارد. پس او را در آغوش بگیرید و بگوئید چقدر دوستش دارید! این آغوش گرفتن برای روحیه خودتان هم مفید است.

4-احترام گذاشتن

بعضی وقت ها ممکن است فرزندان عصبانی شده و اشتباهاتی از آن ها سر بزند. شما با او محترمانه برخورد کنید. حتی اگر نیاز به تنبیه و تذکر داشته باشد، این تذکر با مهربانی و آرامش انجام شود. با کلمات محترمانه در خانه با هم حرف بزنید. مثلاً از کلماتی چون " لطفا " و " متشکرم " استفاده کنید.

5-مسئولیت دادن

به فرزندان خود کارها و مسئولیت هایی واگذار کنید. سبب می شود اعتماد به نفسشان بالا رود و نشاط آن ها افزوده شود. از همه مهم تر حس مسئولیت پذیری را در آن ها به وجود می آورد. همچنین این روش موجب می شود که آن ها قدردان زحمات والدین باشند.

 

@tanha_rahe_narafte

۹۹/۱۲/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
تنها راه نرفته

ارتباط با فرزندان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی