تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

نظم و انضباط

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰ ق.ظ

یکی از مهم ترین امور در جهت استحکام خانواده، داشتن نظم و انضباط در کارهاست. موفقیت در زندگی هم در گرو نظم و ترتیب است. منظم و مرتب بودن کمکی است برای رسیدن به اهداف یک زندگی. نظم همان آراستگی، پیراستگی، پیوستگی وانضباط در شئون مختلف زندگی است.

حضرت علی(علیه السلام) در وصیت نامه خود به نظم اشاره کرده است تا جایی که آن را در کنار تقوای خدا قرار داده است و سفارش مؤکد نسبت به آن داشته است. امام على علیه السلام ـ در وصیت به امام حسن و امام حسین علیهما السلام نوشت : اُوصِیکُما و جَمیعَ وُلدی و أهلی و مَن بَلَغَهُ کِتابی ، بتَقوَى اللّهِ و نَظمِ أمرِکُم؛ شما و همه فرزندان و کسانم و هر که را نوشته ام به او رسد، به تقواى خدا و نظم داشتن در کارتان سفارش مى کنم.

نهج البلاغه ، حکمت 47

برای ایجاد نظم در زندگی می توان از موارد زیر کمک گرفت:

1-متعهد بودن

خودتان را موظف بدانید در تمام کارها و برنامه های زندگی نظم و ترتیب داشته باشید. از خورد و خوراک گرفته تا جسم ، روح و عواطف. حواستان به سخن گفتن هایتان باشد و افکارتان را کنترل کنید و از افکار منفی را از خود دور کنید.

2- تمرکز بر روی اهداف

در ابتدای صبح که از خواب بیدار شده اید اهداف خود را در ذهن خود یادآوری کنید. شب ها هم قبل از خواب نیز اهداف خود را مرور کنید. همین مرور کردن ها انرژی و توان مضاعف به شما می دهد.

3-استراحت کافی

برای موفقیت در کارها فکر و جسم شما باید استراحت کافی داشته باشد. اگر استراحت شما به اندازه باشد به آرامش دست خواهد یافت. هر چه آرامش بیشتر باشد موفقیت در کارها بیشتر خواهد شد.

4-یادداشت کردن دغدغه ها

هر چه دغدغه ذهنی تان هست روی کاغذ بیاورید تا از شرّ آن خلاصی یابید و برای آن ها راه حلی اتخاذ کنید. شما با انجام این کار آرامش را مهمان خود کرده اید.

5-برنامه ریزی

برای زندگیتان برنامه ریزی داشته باشید. کارهایی که نیاز به انرژی بیشتری دارد در اولویت برنامه تان و ابتدای کارهایتان قرار دهید.

6-غذای مناسب

تغذیه مناسب و مفید که مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تأمین کند خود کمک کننده است به ایجاد نظم در زندگی.

7-نحوه شروع

از کارهای کوچک برای ایجاد نظم در زندگی شروع کنید. مثلا: تمیز نگه داشتن اتاق ها و یا مرتب نگه داشتن کتاب های قفسه های کتابخانه و... اگر این کارها برایتان عادی شود کارهای بزرگتر را به مرور زمان می توانید انجام دهید.

8-عملی کردن تصمیم ها

هر برنامه ریزی که کردید درنگ نکنید و بلافاصله آن را انجام دهید.

 

@tanha_rahe_narafte

۹۹/۱۲/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۱)

هفتا اولی رو همه دارن ...

مورد هشتمه که تفاوت ها رو رقم میزنه ...

( نظر شخصی )

پاسخ:
سلام

ممنونم از نظرتون

البته تجربه ثابت کرده 
متأسفانه
خیلی ها تو همون ب بسم الله ش می لنگن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی