تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

دلدادگی در اوج گرفتاری!

سه شنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۰۰ ق.ظ

🌹در روز عاشورا امام حسین‌ علیه‌السلام هر چه یاران و عزیزان بیشتری را از دست می‌داد و به زمان شهادت خود نزدیک‌تر می‌شد چهره‌ی گلگون‌تری می‌یافت و امیدوارانه‌تر می‌جنگید و در اوج گرفتاری، لذت دلدادگی‌اش بیشتر نمایان می‌شد.

🔅 راوی می‌گوید: اکثر اصحاب حضرت نیز چنین بودند و علت این امر آن است که همه‌ی آن‌ها می‌دانستند با انتخاب بهترین و زیباترین نوع مرگ، عالی‌ترین مأموریت تاریخی را به زیباترین نحو ممکن به انجام می‌رسانند و همین مسئله باعث می‌شد که بر شجاعت، رشادت، امیدواری و غیرت‌شان افزوده‌شود.

💢یاران امام حسین‌علیه‌السلام نیز، پیرو درس‌های مکتب ایشان، می‌دانستند که عشق و همراهی ولی امرشان، آخرین نقطه‌ی عزت‌مندی آن‌هاست.


📚*اقتباس از کتاب «راز شادی امام حسین علیه‌السلام در قتلگاه» نوشته‌ی اصغرطاهرزاده

۰۱/۰۶/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی