تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

حسین منی و انا من حسین

يكشنبه, ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

 

🖊چرا پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «حسین منی و انا من حسین»؟

 

🔹حضرت فرمود: «حسین منی و انا من حسین»؛ « حسین از من و من از حسین هستم.»۱

 

🔺مسئولیتی که امام حسین علیه‌السلام پس از پیامبر صلی‌الله علیه‌وآله به عهده گرفت؛ از سنخ مسئولیت پیامبر است. به این معنا که پیامبر همه اسلام است و حقیقت دین به ایشان کمال یافت.

 

🔺شرایط زمانی که امام حسین علیه‌السلام قیام خویش را بر پا کرد همانند زمان پیامبر صلی‌الله علیه‌وآله یعنی دوران جاهلیت است. نقش احیاگری به عهده امام حسین است؛ زیرا حاکمیت، دین جاهلی را به نام دین اسلام در اختیار گرفت.

 

✅ بنابراین امام حسین علیه السلام می‌فرماید: «إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفْسِداً و لا ظالِماً، إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی»؛ «من برای جاه طلبی و کام جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم می خواهم امر به معروف و نهی از منکر و به شیوه جد و پدرم حرکت کنم.»۲

 

📚۱. ابن قولویه، چ۱۳۵۶، نص، ص۵۲

📚۲. محمد بن علی بن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل ابیطالب(علیه‌السلام)، ج ۳، ص ۲۴۱

 

tanha_rahe_narafte@

 

https://instagram.com/tanha_rahe_narafte

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی