تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

توقف ممنوع!

سه شنبه, ۵ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۰۰ ق.ظ

✨حضرت امام رضا علیه‌السلام : علم گنجینه‌های کمال است و کلید‌های آن گنجینه‌ها پرسش کردن است.(۱)

بپرس آنچه ندانی که ذلّ پرسیدن
دلیل راه تو باشد بعزّ دانایی

♨️توی این روز‌ها که آشوب به وجود اومده بود و احیانا برای آشوب‌های بعدی که قراره به‌وجود بیاد، این جمله‌ی رهبر رو باید آویزه‌ی گوشمون کنیم که:(نباید هیجان سیاسی ما رو گمراه کنه باید مواظب باشیم که راه حق رو گم نکنیم.)

🚫وقتی چالش و سوال ذهنی برامون در مورد دین یا هرچیز دیگه‌ای به‌ وجود میاد، باید از اهل آن علم سوال کنیم. شک مسیر خوبیه ولی همه میدونیم که ایستگاه خوبی نیست و توقف ممنوعه!

☀️نمیشه باور کرد دینی که یکی از پیشوایان اون، امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید که: «از لذایذ دنیوی نصیبی برای کامیابی خویش قرار دهید و تمنیات دل را از راه مشروع برآورید، مراقبت کنید در این کار به مردانگی و شرافتتان آسیب نرسد و دچار اسراف و تندروی نشوید. تفریح و سرگرمی‌‌های لذت بخش شما را در اداره‌ی زندگی یاری می‌کند و با کمک آن بهتر به امور دنیای خویش موفق خواهید شد.» (۲) همون دینی باشه که این روزا متهم به افراطه!


(۱): تحف‌‌العقول صفحه‌ی۲۰۷
(۲): بحار۱۷،صفحه‌ی۲۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی