تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

دوستی، محبت، عشق

تنها راه نرفته

بسم الله الرحمن الرحیم

تصدقت شوم؛ الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوّت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آئینه قلبم منقوش است. عزیزم امیدوارم خداوند شما را بسلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. [حالِ‏] من با هر شدتی باشد می ‏گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمد خوش بوده و الآن در شهر زیبای بیروت هستم؛ حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد....

فرستنده: روح الله خمینی(ره)
گیرنده:خدیجه ثقفی
زمان: فروردین 1312 / ذی القعده 1351.
مکان: لبنان، بیروت.

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۱۲ بهمن ۰۰، ۲۳:۲۵ - فاطمه 😐

احیای دو واجب فراموش‌شده

دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰ ب.ظ

 

✅امام حسین علیه‌السلام حاکمیّت یزید را بزرگ‌ترین منکر اجتماعی معرفی کردند و با قیام خود به جهانیان فهماندند بزرگترین وظیفه‌ی هر انسان آزاده و با تقوا امر به معروف و نهی از منکر است.

📜امام در نامه‌ای که به افراد سرشناس کوفه فرستادند این سخن پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم را گوشزد کردند که: «هر مسلمانی سلطان ستمگری را ببیند که حرام خدا را حلال می شمارد و پیمان الهی را در هم می‌شکند و با سنّت رسول خدا مخالفت می‌کند و در برابر چنین سلطانی با عمل یا گفتار مخالفت نکند، بر خداوند سزاوار است که چنین کسی را داخل آتش جهنم سازد».
حضرت در ادامه فرمودند: «آگاه باشید به درستی که اینان (یزیدیان) پیروی از خدا را ترک و تبعیّت از شیطان را بر خود واجب کرده اند. فساد را رواج داده، حدود الهی را تعطیل کرده اند... حلال را حرام و اوامر و نواهی الهی را دگرگون کرده اند. من سزاوارترین شخصی هستم که به این اوضاع اعتراض کنم...».(۱)

💡امام در وصیّتی که به برادرشان محمد حنفیه نوشته‌اند علت قیام خود را چنین برشمردند: «من برای خودخواهی یا خوشگذرانی و فساد قیام نکرده ام؛ بلکه می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و سیره جدم و راه و روش پدرم را احیا کنم».(۲)

💢بر این اساس یکی از درس‌های مهمّ عاشورا ضرورت احیای دو واجب بزرگ الهی، یعنی امر به معروف و نهی از منکر است.

📚۱. ابن اثیر، الکامل، ج4، ص 48.
📚۲. خوارزمى، مقتل، ج1، ص 188.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی